Cees Verkuyl is commercieel directeur van het jaar

15-03-2019

Cees Verkuyl is gisteren benoemd tot commercieel directeur van het jaar. Met zijn pitch over betekenis van werk heeft hij niet alleen het publiek, maar ook de jury geraakt. Zijn kernboodschap? Doe waar je in gelooft en laat jouw unieke talent tot uiting komen door werk dat voldoening geeft. 

De Sales Management Association (SMA) beoordeelt jaarlijks deelnemers op een aantal criteria, zoals complexiteit, klantgerichtheid, uniciteit en authenticiteit. Het selectieproces startte in september 2018. Er werden uiteindelijk drie commercieel directeuren genomineerd: Erik van Essen van Landal Green Parks, Roos Tabak van Young Capital en Cees Verkuyl van Olympia.

Tijdens de finaleronde op het SMA Sales Event gister mochten de drie genomineerden een presentatie geven aan een omvangrijk publiek. Op basis van publieksstemming en beoordeling door de vakjury is daaruit Cees Verkuyl als finalist geëindigd.

Sales met een menselijke dimensie

Volgens de jury heeft Cees een zeer relevant en inspirerend verhaal neergezet. Hij wordt beschreven als ‘de Rotterdamse straatvechter met een waarachtige purpose om mensen aan het werk te krijgen. Dat is Cees’. Wat opvalt is dat de maatschappelijke relevantie voor Cees altijd boven het korte-termijn succes valt. En daarmee geeft Cees volgens de jury ‘sales een nieuwe menselijke dimensie’. De bevlogenheid en het echte verhaal van Cees heeft de jury en het publiek kippenvel bezorgd. Een mooi voorbeeld hoe je profit en purpose duurzaam aan elkaar kunt verbinden.

Het verhaal van Cees bezat een aanbod aan het publiek. Een belofte aan de markt vanuit een oprechte overtuiging. Wat bleef hangen bij een van de juryleden is dat Olympia ook teruggeeft aan de maatschappij. Vanuit de overtuiging het verschil te willen maken. Het oprechte, persoonlijke commitment dat Cees tentoon spreidde was absoluut uniek en onderscheidend.