Werken aan betekenisvol werk met Cockpit

18-05-2021

Olympia ziet een toekomst met betekenisvol werk voor iedereen. Door in te zetten op het digitaliseren en automatiseren van processen kunnen zij deze purpose volgen. De tijdsbesparing die dit oplevert, wordt besteed aan het gesprek met de kandidaat en de klant. Olympia koos als eerste top-10 speler in de uitzendbranche voor Cockpit, het innovatieve ATS van RecruitNow

Werk als betekenisvolle activiteit

Olympia gelooft dat iedereen een unieke waarde heeft die tot uitdrukking komt via werk. Daarom kijken zij voorbij het cv naar iemands talenten en iemand blij van wordt. Nieuwe technologie stelt Olympia in staat nog beter invulling te geven aan hun purpose. Een innovatief ATS vereenvoudigt processen zodat tijd overblijft voor de menselijke kant van matchen.

Meer tijd voor kandidaat en klant

De systemen voor recruitmentactiviteiten, sales- en matchingsprocessen waren niet voldoende op elkaar afgestemd. Met teveel administratieve handelingen als gevolg. Met de Cockpit biedt Olympia kandidaten en klanten een optimale gebruikerservaring, van sollicitatieproces tot en met match. Voor collega’s op vestigingen is de Cockpit een innovatief systeem dat het werk leuker maakt. Verdere automatisering van taken zorgt namelijk voor meer tijd voor gesprekken van betekenis met kandidaten en klanten. Voor meer ruimte voor het ontdekken van iemands drijfveren, de basis van een bevlogen medewerker. Een win-win voor kandidaat en klant.

Rogier van Hamburg, CDIO Olympia: “De samenwerking met RecruitNow stelt ons in staat om vanuit ons kernproces onze purpose te volgen: werken aan een wereld waarin iedereen werk ziet als een betekenisvolle activiteit. Dankzij de Cockpit houden we tijd over om een betekenisvol gesprek te voeren met kandidaten. Voorbij het CV kijken naar iemands talent en vragen waar iemand gelukkig van wordt. Hierdoor maken wij betekenisvolle matches met werkgevers en zijn onze flexkrachten geïnspireerd aan het werk. Het werk wat onze mensen doen, doet ertoe voor hen. Onze opdrachtgevers zien dat terug in hun motivatie en productiviteit.”

Rogier van Hamburg, CDIO Olympia

Focus op een duurzame relatie

In hun zoektocht ondervond Olympia dat de traditionele ATS’en zijn ingesteld op een transactioneel matchingsproces en niet op de relatie met de kandidaat. Olympia wil juist op relationeel niveau een betekenisvolle match maken om een duurzame relatie op te bouwen met hun kandidaten.

RecruitNow paste het beste bij deze ambitie. Zij onderscheiden zich door hun innovatiekracht, achtergrond in recruitmentmarketing en kennis van de customer journey. Alle processen zijn ontworpen vanuit de wensen van de eindgebruiker. Dit maakt RecruitNow voor Olympia de expert op het gebied van user experience design en data analytics.

Professionalisering recruitmentproces

De Cockpit biedt vele voordelen. Zo kunnen kandidaten en contactpersonen laagdrempelig communiceren met Olympia via WhatsApp en e-mail. Het systeem geeft een compleet beeld van de huidige status van bestaande en potentiële klanten. Ook wordt door lead- en vacaturesuggesties vanuit de Cockpit pro-actiever gewerkt. Het volledige beeld van zowel klant als kandidaat inclusief alle communicatie, is terug te vinden op één plek. Doordat alle funnels meetbaar zijn, kan Olympia efficiënter werven en matchen. De professionalisering van het MKB-salesproces leidt tot hogere tevredenheid onder flexkrachten en recruiters, snellere en betere matches en een effectiever salesproces.

Integratie van de Cockpit met Kentro Office dekt het gehele primaire proces van Olympia digitaal af. Met Kentro zorgt Pivoton vanaf plaatsing van de kandidaat voor volledige naleving van wet- en regelgeving en daarmee een foutloze verloning & facturatie.

Paul van den Bosch, Algemeen Directeur Pivoton: “Met de specialistische tooling van RecruitNow en Pivoton creëert Olympia een krachtig en dynamisch IT-landschap. Deze integratie doet ertoe: maximale commerciële kracht gecombineerd met optimale procesondersteuning, compliancy en verloning en facturatie op het kwalitatief hoogste niveau. Hiermee gaat Olympia naar een next level van procesoptimalisatie en digitalisering en is het klaar voor een succesvolle toekomst."

Blijven groeien

Met de implementatie van de Cockpit wil Olympia het plaatsingspercentage verhogen, meer vacatures vervullen en de Net Promotor Score (NPS) voor zowel klant als kandidaat verbeteren. Daarvoor zal Cockpit ook worden gekoppeld met de Olympia-app en het online portaal voor flexkrachten en klanten.