Financieel Jaarverslag: Betekenisvol jaar en recordomzet voor Olympia in 2021

20-06-2022

  • 46.387 flexkrachten vonden werk via Olympia in 2021
  • 2.897 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bemiddeld
  • 153 nationaliteiten aan het werk

Hoofddorp, 20 juni 2022 – Arbeidsbemiddelaar Olympia publiceert vandaag haar financieel jaarverslag over het jaar 2021 en maakt bekend dat de organisatie voor het negende jaar op rij is gegroeid met 25% naar € 584 miljoen omzet. Met ruim 46.000 flexkrachten die werk hebben gevonden via Olympia, waarvan bijna 3.000 een afstand tot de arbeidsmarkt hadden, kijkt de organisatie trots terug op een jaar van betekenisvolle impact.

Dimitri Yocarini, CEO: “Voor Olympia was 2021 een uitstekend jaar. Daar zijn we echt trots op. En dat hebben we te danken aan de inzet van onze medewerkers en franchisenemers samen met onze opdrachtgevers. Maar vooral dankzij onze flexkrachten. Zij maken dagelijks het verschil op de arbeidsmarkt en in de maatschappij. Dat Nederland zonder hen niet kan doordraaien, is inmiddels wel duidelijk geworden. De waarde en de flexibiliteit die uitzenden biedt moeten we behouden, juist in tijden van economische onzekerheid. En tegelijkertijd volop inzetten op volwaardig werkgeverschap en betekenisvol werk. Dat is wat ons drijft.”

Nummer 1 uitzendpartner van UWV
In 2021 heeft Olympia de meeste mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt bemiddeld naar werk, aldus UWV. Yocarini: “In plaats van de verwachte 2.000 mensen is het ons het afgelopen jaar gelukt om bijna 3.000 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt betekenisvol werk te bieden. Met deze resultaten beklommen we ook de hoogste trede op de Prestatieladder Socialer Ondernemen, waardoor we tot de 10% meest inclusieve werkgevers van ons land behoren.’

Betekenisvol werk voor iedereen
De purpose van Olympia is zichtbaar in haar werkgeverschap voor flexkrachten en werknemers en haar dienstverlening voor opdrachtgevers. Iedereen is welkom, dus ook mensen die iets meer hulp nodig hebben om te participeren op de arbeidsmarkt. Niet alleen door te bemiddelen naar werk, maar ook door scholing en sociale hulp te bieden aan mensen met bijvoorbeeld schulden. Ook in de eigen bedrijfsvoering staat duurzaamheid en sociale impact voorop. Niet alleen door voor de hand liggende zaken als het volledig elektrificeren van het wagenpark. Maar bijvoorbeeld ook door de werkelijke impact objectief te laten meten en hierop te sturen. Extern en intern. Zo wordt onder eigen medewerkers jaarlijks het Betekenisvol Werk Onderzoek gehouden, waarmee gemeten wordt in welke mate mensen geïnspireerd en tevreden aan het werk zijn. Yocarini: “Zo versterken we de basis die verdere betekenisvolle groei van Olympia ook in de toekomst mogelijk blijft maken.”