Coronavirus: meer informatie voor opdrachtgevers

Laatste update: 26 februari 2021

We nemen als Olympia onze verantwoordelijkheid naar de maatschappij en houden ons aan de richtlijnen van de Rijksoverheid. Alle reguliere vestigingen van Olympia zijn tijdelijk gesloten. Het is in deze periode niet mogelijk de vestiging te bezoeken. Wij zetten ons werk online voort. Je kunt dus gewoon op ons rekenen. 

Op sommige locaties van opdrachtgevers is wel een contactpersoon van Olympia aanwezig. In die situaties hebben wij alle nodige voorzorgsmaatregelen genomen om de veiligheid van onze medewerkers en flexkrachten te waarborgen.

Wil je meer weten over hoe wij omgaan met het coronavirus? Bekijk dan de veelgestelde vragen op deze pagina. Kijk voor algemene coronaregels op de website van de Rijksoverheid.

Heb je een vraag over onze aanpak, een specifieke situatie of de gevolgen daarvan? Benader dan jouw contactpersoon bij Olympia.

Veelgestelde vragen en antwoorden - opdrachtgevers

Wat doet Olympia om risico’s te beperken?

Een groot deel van onze acties is gericht op zorgvuldig handelen om risico’s op meer besmettingen te beperken. Wij nemen onze verantwoordelijkheid naar onze medewerkers, flexkrachten en opdrachtgevers serieus. Hun welzijn staat voorop. Daarnaast hebben we natuurlijk ook maatregelen getroffen om de continuïteit van onze operatie te borgen. Op die manier zorgen we dat u op onze dienstverlening kunt blijven rekenen.

Hoe informeert Olympia haar flexkrachten over het coronavirus?

Wij houden onze flexkrachten onder andere via persoonlijk contact en e-mailings op de hoogte over wijzigingen in de richtlijnen van de Rijksoverheid. We laten weten wat zij kunnen doen om risico’s te beperken, wat ze moeten doen als zij zelf risico hebben gelopen, en waar zij terecht kunnen voor meer informatie. De richtlijnen van de Rijksoverheid zijn daarbij ons uitgangspunt. Deze e-mailings versturen wij in het Nederlands en Engels. Daarbij verwijzen we naar aanvullende informatie op onze website en de website van de Rijksoverheid. De informatie op onze website actualiseren we wanneer dat nodig is. 

Uiteraard hebben wij onze opdrachtgevers en flexkrachten ook informatie gegeven over de invoering van de avondklok en voorzien wij onze flexkrachten in relevante gevallen van een werkgeversverklaring avondklok. 

Wat als mijn productie verandert als gevolg van het coronavirus en ik daardoor minder of juist meer flexkrachten nodig heb?

Benader in dat geval uw contactpersoon bij Olympia.

Wat doet Olympia als een van haar flexkrachten besmet is?

Wij melden deze flexkracht ziek en laten uw weten dat deze tijdelijk niet beschikbaar is. Op grond van de AVG mogen wij geen medische gegevens beschikbaar stellen over de aard van de ziekte. 

Wat verwachten wij van onze opdrachtgevers als er een besmetting is?

Als ergens het coronavirus is vastgesteld, treedt een protocol via de GGD in werking. Dat bepaalt welke maatregelen worden genomen.