Meer zelfvertrouwen en nieuwe inzichten voor Josianne

Wij willen ervoor zorgen dat mensen werk van betekenis kunnen blijven doen. En aansluiting houden op de arbeidsmarkt. Juist in tijden van crisis is het aan ons de taak flexkrachten daarbij te helpen. Daarom boden wij 1.000 flexkrachten, die noodgedwongen thuis zaten, trainingen aan die hen hielpen in de omscholing naar functies waar langdurig meer werk te doen is in de 1,5 meter samenleving.
We vertellen je graag hoe onze flexkrachten deze trainingen hebben ervaren. 

Contact houden voelt als niet vergeten worden

Josianne heeft verschillende tijdelijke jobs gehad en wil heel graag meer vastigheid. Zodat ze een langdurige band kan opbouwen met haar collega’s en een bedrijf. Naar aanleiding van een vacature van Olympia Veenendaal op Indeed neemt ze contact met ons op. Ze heeft gelijk een fijn gesprek met Ricardo die haar vraagt wat ze nu echt wil. Waar krijgt ze energie van, wat vindt ze echt belangrijk? Na een goed gesprek is duidelijk waar Josianne haar wekker voor zet. Ze zoekt een drukke administratieve baan waarin ze diverse uitdagingen heeft en waar ze collega’s kan helpen en begeleiden. Een goede werksfeer is voor haar essentieel. Ricardo gaat voor haar aan de slag om de juiste match te maken. Wat Josianne echt prettig vindt, is dat Olympia regelmatig contact met haar opneemt en haar goed op de hoogte houdt. Zo voelt ze zich niet vergeten. Dat vinden we fijn om te horen.

Corona gooit roet in het eten

Josianne wordt gebeld door Ricardo met een baan die goed bij haar wensen past. Bij een bedrijf dat handelt in auto-onderdelen, waar een erg goede sfeer hangt en waar ze op zoek zijn naar enthousiaste veelzijdige collega’s. En er is de mogelijkheid tot een vast dienstverband. Josianne gaat enthousiast aan de slag en ondersteunt de binnendienst. Door de coronacrisis moet er vanuit huis gewerkt worden. En helaas, na twee weken krijgt ze bericht dat haar werk stopt, de autobranche heeft het zwaar te verduren. Josianne zag het wel aankomen, maar is toch verdrietig. Ze heeft al veel tijdelijk werk gehad en wil zo graag vastigheid.

1.000 trainingen geeft meer zelfvertrouwen en een mogelijke baan

De mail van Ricardo is een aangename verrassing. Als ze wil kan ze een gratis training doen. Om zo haar kennis te verbreden en kansen op een andere baan te verhogen. Josianne gaat de training Klantenservice doen, maar is wel een beetje huiverig. Ze heeft dit werk al eerder gedaan en merkte toen dat ze het lastig vindt de emoties van klanten ‘niet mee naar huis te nemen’.

De training geeft haar positieve energie, want ze merkt dat ze vaak al handelt zoals het ook zou ‘moeten’. Dat geeft haar extra zelfvertrouwen. Daarnaast leert ze er nog gerichter door te vragen. Olympia Veenendaal houdt contact met haar over het verloop van de training en wat ze ervan vindt. Na de training kan ze aan de slag als Klantenservicemedewerker, maar het werk wordt gedaan vanuit huis en dat is voor Josianne helaas geen optie.

De aanhouder wint

Dan krijgt Josianne goed bericht. Ze mag op een tweede gesprek komen bij een bedrijf waar ze eerder solliciteerde. Als administratief medewerkster met veel verschillende taken die ze op mag pakken. Werk dat haar biedt wat ze zo belangrijk vindt: een goede sfeer, fijne collega’s, diversiteit en drukte. Waar veel mensen al jaren werken. Waar ze ook betekenis kan geven door mensen te begeleiden en waar haar toegevoegde waarde hoog zal zijn. Josianne mag starten en kan haar geluk niet op. Inmiddels werkt ze daar een aantal weken en vindt het geweldig! De inzichten die ze via de training heeft verkregen kan ze erg goed toepassen. Wij zijn erg blij voor deze doorzetter dat ze werk heeft gevonden dat voor haar van betekenis is.

 

Josianne 5