Olympia gaat live met haar nieuwe merkbelofte ‘Geeft werk betekenis’. Voorheen zette het uitzendbureau het werk centraal. Er vindt echter een verschuiving plaats naar het centraal zetten van het individu. In plaats van dat het werk leidend is, is de medewerker leidend. 

De focus ligt op wat de medewerker wil, wat hij kan, maar ook wat hij kan ontwikkelen en waar hij blij van wordt en energie van krijgt. De achterliggende gedachte is dat als je het individu centraal zet, je automatisch te maken hebt met betekenis. Want mensen zijn in toenemende mate betekenis gedreven. Daarmee veranderen gesprekken over ‘werk’ in gesprekken over betekenisvolle volle activiteiten.

Meer werkplezier, welzijn en succes
In de ontwikkeling van de betekenis van werk spelen twee dingen een grote rol. Aan de ene kant is dat hoe werk zich ontwikkelt. Want onbekend is hoeveel banen er in de toekomst zijn en hoe die eruit komen te zien. Aan de andere kant is er de mens en zijn opstelling naar werk in het algemeen. In toenemende mate heeft die behoefte aan werk van betekenis.”

Werken vanuit betekenis levert volgens meerdere onderzoeken werkplezier, welzijn en succes op. Bij Olympia concentreren wij ons op de medewerker. We navigeren hem op de arbeidsmarkt en bieden hem faciliteiten om zich te ontwikkelen. Ons doel is dat medewerkers de relevantie van betekenis in werk begrijpen, kunnen reflecteren op hun potentieel en zich bewust zijn van de veranderende arbeidsmarkt.”


Meer nieuws