Olympia Nederland wint Recruitment Tech Award 2017

Olympia Nederland wint Recruitment Tech Award 2017

Utrecht, 24 november 2017 – Olympia Nederland heeft met de case ‘iedereen e-recruiter’ de Recruitment Tech Award 2017 in de wacht gesleept. De prijs wordt ieder jaar toegekend aan de partij die de meest innovatieve en effectieve recruitmenttechnologie heeft ontwikkeld. Olympia liet in de finale, die plaatsvond tijdens het Recruitment Tech Event, ABN Amro en Spotta achter zich.

Instroom op peil
Vanuit de centrale gedachte ‘iedereen e-recruiter’ combineert Olympia de kracht van HR-professionals met professioneel e-commerce gedrag en borgt dit blijvend in de organisatie, centraal en lokaal. Daarnaast implementeert, activeert en schaalt Olympia snel de nieuwste e-recruitment technieken en –kanalen, o.a. door in-app trainen. Iedere intercedent bij het uitzendbureau heeft via de WervingsCockpit toegang tot e-commerce tools en inzichten. Hierdoor weet Olympia op e-recruitment gebied haar instroom op peil te houden, ondanks de algemene landelijke trend dat het aantal sollicitaties afneemt en schaarste toeneemt. De eerste testen lieten tot wel 500 procent meer sollicitaties op specifieke cases zien.

Rogier van Hamburg, Chief Digital & Innovation Officer bij Olympia: "Ik ben ongelooflijk trots op het team dat deze innovatieve oplossing heeft gemaakt. Olympia heeft gekozen voor digitalisering en innovatie. Deze prijs is een bevestiging van de weg die we zijn ingeslagen.”

Verkiezing
Er kwamen dit jaar 24 inzendingen binnen voor de Recruitment Tech Award. Een vijfkoppige vakjury heeft uit deze inzendingen vijf cases en vijf tools opgenomen in de voorselectie. De geselecteerden presenteerden in oktober hun case of tool en per categorie werden er vervolgens drie genomineerden gekozen. Het publiek en de vakjury hebben de winnaars bepaald.

Meer informatie: www.recruitmenttech.nl