Material Planner

Tijdelijk met uitzicht op vast | Bergen Op Zoom | 40 uur | MBO | Transport / Logistiek / Luchtvaart

Organisatie-omschrijving

Als wereldwijd marktleider in expresvervoer en logistiek levert DHL oplossingen voor het beheer en transport van goederen. Wij bieden deskundige oplossingen voor expresbezorging, lucht-, zee- en landvervoer, contractlogistiek en internationale postdiensten. Onder de naam DHL Supply Chain bieden we op maat gemaakte logistieke en industriële oplossingen op het gebied van supply chain management, warehousing, distributie, diensten met toegevoegde waarde en logistieke coördinatie.

Functie-omschrijving

De Material Planner ressorteert hiërarchisch onder de Spare Parts Planning Manager

Doel van de functie
Zorgen voor voldoende beschikbare voorraad teneinde tijdige levering naar de klanten te garanderen en tegelijkertijd het risico op incourante voorraad tot een minimum te beperken Tijdige levering en incourante voorraad zijn met de opdrachtgever contractueel overeengekomen KPI’s. Aan deze
KPI’s is een bonus-malus gekoppeld met opdrachtgever
Kwantitatieve gegevens
Gemiddeld per planner:
• Aantal artikelen onder beheer : 3250
• Voorraadwaarde onder beheer : €2.4M
• Waarde open inkooporderboek : €0.6M
• Aantal leveranciers : 6

Resultaatgebieden
1. Inkoopproces van materialen
Het beheren en uitvoeren van het inkoopproces van materialen aan de hand van de geldende procedures
Kernactiviteiten
• Bepalen van voorraadbehoefte op basis van vraagvoorspelling en
leveringscondities van leveranciers
• Voorkomen backorders voor nieuwe materialen d.m.v. bepalen initieel te
bestellen hoeveelheid voor nieuwe materialen volgens geldende procedures
• Opvolgen initiële bestelprocedure
• Bepalen van prioriteiten aan de hand van o.a. exception messages
• Omzetten van besteladviezen in inkooporders
• Beheren van openstaande inkooporders op prioriteit, levertijd en prijs
• Bepalen laatst te bestellen hoeveelheid voor materialen waarvoor productie
stopt bij leverancier in overleg met Spare Parts Planning Manager op basis van geldende procedures

2. Beheer benodigde materiaalvoorraad
Het bewaken van de benodigde materiaalvoorraad en het
inspringen op knelpunten
Kernactiviteiten
• Tijdig aanvullen en in juiste hoeveelheden van de voorraad in het centrale
magazijn en externe magazijnen
• Uitoefenen controles op leveringen aan de hand van meldingen van
leveranciers en of ontvangstmeldingen
• Oplossen van geblokkeerde facturen
• Oplossen van probleemontvangsten
• Ondernemen van acties op constatering afwijkingen met betrekking tot
geleverde hoeveelheid, kwaliteit, prijs en overige leveringscondities
3. Inkoopproces analyseren en verbeteren
Het analyseren van de processen en het doen van
verbetervoorstellen
Kernactiviteiten:
• Inzicht verkrijgen in spare parts-proces karakteristieken en aanpassen van
richtlijnen voor operationele medewerkers
• Input leveren voor verbetering van procesflows
• Trainen van systeemgebruikers op nieuwe richtlijnen en fungeren als
vraagbaak voor deze gebruikers bij vragen/problemen
• Signaleren van processen en/of procedures die niet of onvoldoende zijn
gedocumenteerd

Ons aanbod

Dagdienst op basis van 40 uur per week.

Wij vragen

Profiel van de functie
Kennis
• MBO werk- en denkniveau
• Kennis van het inkoopproces en kennis van richtlijnen en ISO-coderingen

Specifieke functiekenmerken en vaardigheden
• Mondeling en schriftelijk uitdrukkingsvaardig in de
Nederlandse en Engelse taal
• Analyseren met behulp van geautomatiseerde systemen

Performance indicatoren (KPI’s)
• Leveringsgraad (aan klanten)
• Afwijking bruto voorraad t.o.v. voorspelde voorraad
• Groei incourante voorraad
• Tijdigheid inkooporderbevesting door leverancier
• Tijdigheid levering door leverancier
• Leveringsgraad naleveringen (aan klanten)
Genoemde KPI's maken deel uit van de beoordelingscyclus
Solliciteer Print
‹ Terug naar de zoekresultaten

Is deze vacature niet wat je zoekt?

Ons vacatureaanbod is groot en wordt vaak ververst met nieuw aanbod. Om niets te hoeven missen kun je een online profiel bijhouden via Mijn Olympia. Dit account gebruik je om sollicitaties te volgen en jouw vacature-voorkeuren te beheren. Dit account wordt aangemaakt bij een online inschrijving of bij een sollicitatie. Op die manier kunnen we jou blijvend matchen op al onze vacatures! Nog geen account?
Maak er dan direct één aan of solliciteer naar deze baan!

Team Olympia Bergen op Zoom staat voor jou klaar!

Welkom bij de vestiging Bergen op Zoom. Wij zijn elke werkdag geopend van 8.30 tot 17.30 uur. Wil je langskomen? Dan raden wij je aan om een bezoekafspraak te maken. Voor een afspraak en al je overige vragen kun je ons bereiken op onderstaande gegevens.

Deze vacature is geplaatst door Petra Franken.

Onze contactgegevens

Olympia Uitzendbureau Bergen op Zoom
Noordzijde Haven 78
4611 GV   Bergen op Zoom

Toon Telefoonnummer
Stel een vraag

Bezoek onze vestiging ook op:

Kenmerken van deze vacature

Fulltime / parttime
Fulltime
Aantal uur
40
Salaris per maand o.b.v. 40 uur
€ 2800
Dienstverband
Tijdelijk met uitzicht op vast
Werk-/Denkniveau
MBO
Vacaturenummer
Vacaturenummer
Het vacaturenummer kan gebruikt worden om te verwijzen naar deze vacature in de communicatie met een medewerker van Olympia
5030000068

Eerder bekeken vacatures